Na czym polega praca w marketingu sieciowym?

Marketing sieciowy MLM

Marketing sieciowy jest nazywany inaczej wielopoziomowym lub MLM (czyli z ang. Multi Level Marketing).
Jest to dość nowoczesna oraz innowacyjna forma marketingu, która polega na przekazywaniu produktu lub usługi od usługodawcy do odbiorcy. Marketing ten nie korzysta jednak ze standardowego, znanego wszystkim do tej pory kanału dystrybucji – działa on na sieci niezależnych networkerów, którzy prowadzą własną działalność. Oznacza to w skrócie, że właściciel nie ponosi żadnego ryzyka, ponieważ każdy ze „sprzedawców” działa na własny rachunek. Praca w marketingu sieciowym opiera się zatem na budowaniu relacji międzyludzkich oraz struktur autonomicznych dystrybutorów, od których obrotu zależy uzyskanie konkretnej prowizji. Próżno doszukiwać się tutaj jakichkolwiek komercyjnych kampanii reklamowych, ponieważ MLM opiera się na sieci kontaktów międzyludzkich, a przede wszystkim na przedsiębiorczości poszczególnych networkerów. Każdy z nich ma możliwość budowania własnej, podległej mu struktury, a tym samym może rozwijać własny biznes.

Podstawowe zasady działania branży MLM

Jak już to zostało wspomniane wyżej, marketing sieciowy opiera się na trzech filarach współpracy. Pierwszy poziom to przede wszystkim kupowanie określonych produktów od hurtowników po znacznie niższych, nie detalicznych cenach. Należy jednak podpisać umowę dystrybutorską, aby móc nabywać towary w niższych cenach. Następnie nowa osoba w postaci dystrybutora dzieli się zakupionym towarem z osobami ze swojego najbliższego otoczenia zbierając w ten sposób zamówienia, najczęściej na niewielką skalę. Jednak najważniejszym aspektem motywacyjnym w tej branży jest zazwyczaj możliwość budowania własnej struktury i stopniowe rozwijanie swojego biznesu. Do współpracy można zapraszać kolejnych dystrybutorów, którzy również bez przeszkód mogą rozwijać własną sieć dystrybucji. W ten sposób buduje się prawdziwy kanał dystrybucyjny, który cały czas może rosnąć i rozwijać się na ogromną skalę. Najlepszym przykładem firmy, która działa w branży MLM może być znany wszystkim z pewnością Amway lub firma kosmetyczna Avon Products czy Oriflame.

Najważniejsze zalety network marketingu dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił w branży MLM

Poniżej można znaleźć kilka najważniejszych zalet pracy w marketingu sieciowym. Punkt ten jest szczególnie istotny dla tych osób, które się jeszcze wahają lub chcą spróbować swoich sił, ale ten rodzaj pracy będą traktowały jako dodatkową.

1. Niski koszt wejścia
Start w tym biznesie jest naprawdę bardzo prosty. Nie trzeba martwić się o wynajęcie lokalu, zakup specjalistycznych maszyn czy koszty rejestracji firmy. A w przypadku, kiedy jednak stwierdzimy, że to nie nasza bajka, możemy po prostu zrezygnować nie mając wysokich kredytów na karku.

2. Elastyczne godziny pracy
W tej branży sam jesteś sobie szefem i Ty decydujesz, w jakich godzinach pracujesz. Możesz bez większych problemów umawiać spotkania z potencjalnymi klientami zarówno w godzinach po południowych, jak i porannych – to Ty o tym decydujesz ile czasu dziennie poświęcasz na pracę. Oczywiście trzeba być zdyscyplinowanym, jeśli chce się piąć wyżej w tej drabinie i nie rozleniwiać się za bardzo.

3. Dodatkowe źródło zarobku
Ten punkt nie jako wiąże się bezpośrednio z punktem poprzednim. Nikt nie narzuca Ci sztywnych godzin pracy, a więc może się zająć network marketingiem zarówno przed pracą, jak i po jej zakończeniu. MLM jest doskonałym rozwiązaniem dla tych osób, które najczęściej pracują już na etacie, jednak nie są do końca zadowolone z osiąganych dochodów. Pieniądze zarobione dzięki marketingowi sieciowemu można przeznaczyć na dowolny, wybrany przez siebie cel: spłatę kredytu, opłatę bieżących rachunków, zakup wymarzonego przedmiotu lub wakacje dla całej rodziny.

4. Ciągłe wsparcie ze strony liderów
Liderom zależy na tym, aby osoby w ich strukturze osiągały możliwie jak najlepsze rezultaty, dlatego bardzo chętnie angażują się w pomoc w razie jakichkolwiek problemów, jak również ciągłe wsparcie w sprzedaży. W końcu to od wyniku ludzi zależy tak naprawdę wynagrodzenie (prowizja) liderów.

5. Pomocne szkolenia
Decydując się na pracę w marketingu sieciowym mamy możliwość uczestniczyć w całej masie bardzo przydatnych i pomocnych szkoleń z zakresu efektywnej sprzedaży, zarządzanie sobą w czasie, komunikacji interpersonalnej, jak również marketingu za naprawdę niewielkie pieniądze. Ze szkoleń zawsze warto korzystać, ponieważ za każdym razem można wynieść z nich coś nowego i ciekawego, co może pomóc w dalszej pracy i rozwijaniu całej struktury, a przy tym zarabianiu większych pieniędzy.
Należy pamiętać, że branża MLM jest dość wymagająca, ponieważ często można tutaj usłyszeć słowo „nie”, jednak daje również dużo w zamian.

Udostępnij:
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jak nie być amatorem w branży mlm
Marketing sieciowy MLM
Jak nie być amatorem, który swoimi działaniami psuje wizerunek branży MLM

MLM (ang. Multi Level Marketing) inaczej zwany marketingiem wielopoziomowym lub sieciowym to termin, który w ostatnim czasie interesuje mnóstwo osób, szczególnie tych szukających możliwości zdalnej pracy z domu. Niestety nie każdy ma pojęcie, na czym tak naprawdę polega idea działalności w branży MLM. Ta niewiedza bywa dość kompromitująca i rzutująca …

Marketing sieciowy MLM
Czym jest dochód pasywny w branży MLM?

MLM czyli Multi Level Marketing to po prostu marketing lub też sprzedaż wielopoziomowa. Jest doskonałym sposobem na biznes dla każdego – bez konieczności posiadania własnej firmy, kapitału, ani wykształcenia w danej dziedzinie. MLM pozwala na osiąganie dochodu pasywnego, co samo w sobie jest bardzo ambitnym celem do osiągnięcia w tej …

Marketing sieciowy MLM
Na czym polega praca lidera i dystrybutora w mlm

Marketing sieciowy (MLM) zwany jest wielopoziomowym. Strategia firm, działających w ten sposób, polega na tym, że dystrybucja produktu odbywa się poza tradycyjną siecią sprzedaży. Jest to metoda bardzo korzystna z punktu widzenia ekonomicznego, ponieważ nie wydaje się ogromnych pieniędzy na kampanie reklamowe, promocję sprzedaży czy tradycyjny marketing, natomiast przeznacza się …

Podoba Ci się ten Blog? Udostępnij :-)