Jak nie być amatorem, który swoimi działaniami psuje wizerunek branży MLM

jak nie być amatorem w branży mlm
Marketing sieciowy MLM

MLM (ang. Multi Level Marketing) inaczej zwany marketingiem wielopoziomowym lub sieciowym to termin, który w ostatnim czasie interesuje mnóstwo osób, szczególnie tych szukających możliwości zdalnej pracy z domu. Niestety nie każdy ma pojęcie, na czym tak naprawdę polega idea działalności w branży MLM. Ta niewiedza bywa dość kompromitująca i rzutująca na pogorszenie jakości wizerunku całej branży.

Strategia firm działających w oparciu o marketing sieciowy polega na tym, że dystrybucja produktów jakie mają do zaoferowania swoim klientom odbywa się daleko poza tradycyjną siecią sklepową. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby nie wydawać ogromnych sum przeznaczonych na nieefektywne często kampanie reklamowe czy promocję sprzedaży przy zastosowaniu tradycyjnego marketingu. Pieniądze te, zaoszczędzone na rozpowszechnianiu produktu za pomocą reklamy przeznaczane są najczęściej na wynagrodzenia dla współpracowników.

W ostatnim czasie wiele produktów czy usług promowanych jest przy wykorzystaniu social media. Ta forma ma co prawda wiele zalet, jednak nieumiejętnie prowadzenie własnego profilu czy fanpege’a może przynieść znacznie więcej szkód niż korzyści. Dużym błędem jest, gdy osoba prowadząca profil w social media stara się:
– stworzyć wrażenie, że jest najmądrzejszą osobą na świecie, znająca odpowiedź na absolutnie każde pytanie,
– uchodzić za kogoś, kto zna receptę absolutnie na wszystkie problemy,
– uchodzić za osobę, którą w rzeczywistości nie jest, przez co odbiorcy profilu osobę która go prowadzi uznać mogą za nieco ”nawiedzoną”,
– obiecywać coś, co w rzeczywistości nie jest możliwe do spełniania przy pomocy jakichkolwiek środków.

Jak zatem korzystać z social media, aby swoim działaniem nie psuć wizerunku branży MLM?

Z pewnością należy zadbać o to, by profil był przyjazny. Pod żadnym pozorem nie należy przedstawiać się na nim jako guru, doskonale znające się na wszystkim. Oto klika sposobów na prowadzenie profilu na portalu społecznościowym, który będzie związany z ideami jakie niesie marketing MLM, nie ośmieszając go przy tym. Aby skutecznie prowadzić biznes sieciowy warto zadbać o to, aby profil na portalu społecznościowym był jak najbardziej przyjazny w stosunku do odbiorcy. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek.

1. Podstawa to dobrze dobrane zdjęcie profilowe, niezależnie od tego, na jakim etapie działalności jest osoba prowadząca profil czy fanpage. Jeśli to profil osoby prywatnej, zdjęcie nie może pochodzić z dzieciństwa czy jakiejś imprezy. Powinno być dość poważne (w końcu to profil biznesowy) jednak bez specjalnego zadęcia. Naturalność to podstawa – w social media nie toleruje się sztuczności i pozowania na kogoś zupełnie innego niż w rzeczywistości.

2. Poza zdjęciem profilowym ważne jest oczywiście zdjęcie w tle. Tu fajnie byłoby zamieścić własne zdjęcie np. w czasie szkolenia, ciekawy cytat itp. Wysokim nietaktem w tej sytuacji byłoby jednak ”zapożyczanie zdjęć z internetu”. Warto się nieco wysilić i skorzystać z możliwości pobrania (z często darmowych banków zdjęć, których naprawdę jest całe mnóstwo).

3.Jeśli zdjęcia mamy już zaplanowane, kolej na dodanie kilku słów o sobie. Wystarczy kilka zdań, przekazujących te najistotniejsze informacje, bowiem długie wypracowania nużą i z dużym prawdopodobieństwem przez niewiele osób zostaną przeczytane do samego końca. Opis powinien być bardzo przemyślany i starannie napisany, gdyż może on zarówno pomóc, jak i pogrążyć działalność w sieciowym biznesie.

4. Systematyczne dodawanie filmów i zdjęć.W tym przypadku ważne jest to, aby zadbać o ich odpowiedni kontekst. Każdy błąd w postaci nieprzemyślanego filmu czy zdjęcia spowodować może, iż zostaniemy zupełnie inaczej zrozumiani, niż byśmy tego chcieli. Cóż prawda jest taka, że wrzucając pewne filmy czy zdjęcia na swój kanał w social media możemy zniechęcić osoby, chcące wejść z nami w interakcje.

5. Na profilu zamiast ciągle przedstawiać korzyści wynikające z posiadania danego produktu, warto dodać czasem kilka słów o sobie. W dzisiejszych ludzie znacznie częściej niż za produktami podążają za innymi ludźmi, szczególnie tymi, którzy swoimi pasjami i codziennym życiem inspirują innych do działania. Warto pokazywać swoje codzienne życie, wyzwania, zwycięstwa a nawet porażki, z których warto wyciągnąć doskonałą lekcję na przyszłość.

6. Świadoma edukacja. Osoby, które na portalach społecznościowych przedstawiają się jako wszystkowiedzące lub widzą się w roli ” odkrywcy Ameryki” mają bardzo małe szanse na powodzenie związane w działalnością w biznesie sieciowym. Warto zadbać o to, aby z profilu biło przeświadczenie, że jesteśmy osobami, które ciągle się szkolą, lecz i popełniają niekiedy błędy, do których potrafimy się przyznać i wyciągnąć z nich doskonałą lekcję na przyszłość.

7. Niebanalność. Slogany tak charakterystyczne dla amatorów w marketingu MLM typu ” lepsze jutro było wczoraj” i temu podobne należy odrzucić i nigdy z nich nie korzystać. Są bardzo powszechnie stosowane i nie niosą ze sobą jakichkolwiek wartości merytorycznych.

Udostępnij:
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Marketing sieciowy MLM
Czym jest dochód pasywny w branży MLM?

MLM czyli Multi Level Marketing to po prostu marketing lub też sprzedaż wielopoziomowa. Jest doskonałym sposobem na biznes dla każdego – bez konieczności posiadania własnej firmy, kapitału, ani wykształcenia w danej dziedzinie. MLM pozwala na osiąganie dochodu pasywnego, co samo w sobie jest bardzo ambitnym celem do osiągnięcia w tej …

Marketing sieciowy MLM
Na czym polega praca lidera i dystrybutora w mlm

Marketing sieciowy (MLM) zwany jest wielopoziomowym. Strategia firm, działających w ten sposób, polega na tym, że dystrybucja produktu odbywa się poza tradycyjną siecią sprzedaży. Jest to metoda bardzo korzystna z punktu widzenia ekonomicznego, ponieważ nie wydaje się ogromnych pieniędzy na kampanie reklamowe, promocję sprzedaży czy tradycyjny marketing, natomiast przeznacza się …

Marketing sieciowy MLM
Dlaczego warto zaangażować się w marketing sieciowy

Pod pojęciem marketingu sieciowego kryje się jeden z najpopularniejszych systemów dystrybucji na rynku sprzedaży bezpośredniej. Jest to wyjątkowo dobrze przemyślana koncepcja ekonomiczna, która pozwala wielu ludziom na uczestniczenie w rozwijaniu dochodowego biznesu. Udostępnij:

Podoba Ci się ten Blog? Udostępnij :-)