Dlaczego warto zaangażować się w marketing sieciowy

Marketing sieciowy MLM

Pod pojęciem marketingu sieciowego kryje się jeden z najpopularniejszych systemów dystrybucji na rynku sprzedaży bezpośredniej. Jest to wyjątkowo dobrze przemyślana koncepcja ekonomiczna, która pozwala wielu ludziom na uczestniczenie w rozwijaniu dochodowego biznesu.

Co to jest marketing sieciowy?

Marketing sieciowy nazywany bywa również marketingiem wielopoziomowym lub MLM (Multi-Level Marketing). Jest to innowacyjna strategia marketingowa, opierająca się na sprzedaży określonych produktów i usług. Nie korzysta jednak z tradycyjnego kanału dystrybucji, zastępując go siecią niezależnych networkerów. Ponieważ każdy z nich działa na własny rachunek, koszty oraz ryzyko związane z prowadzaniem działalności są o wiele niższe. Marketing sieciowy jest więc systemem opierającym się na budowaniu struktur autonomicznych dystrybutorów, od których obrotu zależy uzyskanie dodatkowych prowizji. Sieć budowana jest przede wszystkim na podstawie osobistych, międzyludzkich kontaktów, a nie komercyjnej kampanii reklamowej. Marketing sieciowy opiera się również na przedsiębiorczości poszczególnych networkerów, ponieważ każdy z nich ma możliwość zbudowania własnej struktury handlowców.

 

Działanie marketingu sieciowego

Marketing sieciowy funkcjonuje na trzech poziomach współpracy. Większość firm działających w tym systemie pozwala nowym dystrybutorom na wypróbowanie każdej z możliwości. Pierwszy poziom polega na kupowaniu określonych produktów po cenach hurtowych. Po podpisaniu umowy dystrybutorskiej, określone towary nabyć można w niskich, ustalonych przez producenta cenach. Następnie nowy dystrybutor dzieli się tym produktem lub usługą z osobami ze swojego otoczenia. Polega to na zbieraniu zamówień oraz dostarczaniu klientom produktów, najczęściej na niedużą skalę. Głównym motorem napędowym marketingu sieciowego jest jednak rozwijanie własnej sieci dystrybucyjnej. Do współpracy zapraszani są w ten sposób kolejni potencjalni dystrybutorzy, którzy również mogą budować własne sieci dystrybucji.

 

Liderzy sieci

Te osoby, które dzięki zaangażowaniu oraz umiejętnościom zdołały zbudować dużą grupę dystrybutorów, określane są jako tzw. liderzy sieci mlm. Dzięki stworzeniu dobrze prosperującej struktury networkerów, otrzymują oni od firmy wynagrodzenie odpowiedniej wysokości. Liderzy sieci są najlepszym przykładem na to, jakie możliwości tak naprawdę oferuje marketing sieciowy. Zbudowanie dużej, stabilnej i przynoszącej regularne obroty sieci dystrybucji może się przyczynić nawet do uzyskania tzw. dochodu pasywnego. Oznacza to, ze lider sieci co miesiąc otrzymuje dochód, który związany jest ze zbudowaniem struktury generującej bardzo duże zyski. Poziom tego dochodu zawsze jest proporcjonalny do obrotów, jakie wygenerowane zostały przez sieć lidera. Perspektywa uzyskania dochodu pasywnego jest jednym z głównych czynników, który zwiększa chęć wielu osób do rozwoju w marketingu sieciowym.

 

Darmowe szkolenia.

Rozwój w marketingu wielopoziomowym możliwy jest przede wszystkim dzięki pomocy doświadczonych liderów. Najlepsze firmy z branży marketingu sieciowego oferują swoim potencjalnym współpracownikom w pełni profesjonalne szkolenia. Są to m.in. bezpłatne webinary na temat rozwoju osobistego i komunikacji interpersonalnej, a także dotyczące nowych planów marketingowych oraz efektywnych sposobów sprzedaży produktu. Webinary zachęcają do przekuwania zdobytej w ten sposób wiedzy w dodatkowy dochód. Widać na przykładzie projektu DuoLife, którego produktem są innowacyjne suplementy diety. Żeby korzystać z wiedzy oferowanej przez daną firmę, wystarczy zapisać się na webinar oraz zarejestrować w systemie. Liderom zależy, żeby osoby z ich sieci osiągały jak najlepsze wyniki. Im wyższe zarobki dystrybutorów, tym więcej zarobią również sami liderzy.

 

Korzyści związane z rozwojem w marketingu sieciowym.

Funkcjonowanie w marketingu sieciowym daje szansę na swobodną i niczym nieograniczoną selekcję kandydatów do współpracy. To bardzo duża szansa do rozwoju dla ludzi w praktycznie każdym wieku i z dowolnym wykształceniem. W marketingu sieciowym zarabiać może każdy, kto zainwestuje swój czas i wysiłek, a także utrzyma odpowiednią dyscyplinę. Większość zaangażowanych w marketing sieciowy osób musi liczyć się z wieloma odmowami. Aktywne budowanie własnej sieci sprzedażowej może jednak zwiększyć pewność siebie oraz asertywność, a także rozwinąć wiele przydatnych umiejętności społecznych i komunikacyjnych. Dzięki licznym szkoleniom i spotkaniom, nowi współpracownicy uczą się od liderów myślenia strategicznego. Zdobyte w ten sposób doświadczenie przyczynia się do rozwoju świadomości i wiedzy na temat innych strategii marketingowych, a także wielu sposobów funkcjonowania w świecie biznesu.

Marketing sieciowy pozwala także na pracę we własnym domu, w którym można się wyciszyć i zapomnieć o zgiełku jaki panuje w biurach, sklepach czy korporacjach.
Obecnie marketing sieciowy to bardzo dobry sposób, aby sobie zwiększyć dochód, a o ile, to praktycznie zależy od dystrybutorów.

 

Działania motywacyjne.

Ciągły rozwój i elastyczny czas pracy to nie jedyne zalety marketingu sieciowego. Lider dużej sieci ma szansę uczestniczyć w różnych ciekawych eventach i wydarzeniach związanych z działalnością firmy. Wysłanie networkera do nowego miejsca również jest elementem strategii, ponieważ może on w ten sposób pozyskać kolejnych dystrybutorów swojej sieci. Osiągnie dobrych wyników może też zapewnić wiele innych dodatkowych gratyfikacji. Programy motywacyjne są stałym elementem marketingu sieciowego, ponieważ bezpośrednio zachęcają dystrybutorów do aktywnej pracy. Część firm oferuje np. egzotyczne wycieczki lub programy samochodowe pokrywające koszty rat leasingowych. Bonusem może być też dodatkowa prowizja pieniężna za osiąganie świetnych rezultatów.

 

Rozwój nowych strategii marketingowych.

Dynamicznie zmieniający się rynek powoduje, że doświadczenie zdobyte w marketingu sieciowym może okazać się niezwykle przydatne również w najnowszych oraz dopiero rozwijających się formach zarządzania. Połączeniem wielu strategii biznesowych jest chociażby SoftMarketing, który łączy w sobie elementy marketingu sieciowego, biznesu klasycznego i korporacyjnego, a także franczyz. Nowoczesne rozwiązania stają się alternatywą dla właścicieli biznesów oraz etatowych pracowników. Przedsiębiorcy mogą w ten sposób rozszerzyć swoją działalność w ramach profilu podstawowego. Soft Marketing łączy z branżą MLM przede wszystkim system wynagrodzeń. Strategie te różnią się jednak formą dystrybucji, o czym dowiedzieć można się z webinaru DuoLife. Filarem w Soft Marketingu jest przede wszystkim skuteczne generowanie dochodu, wynikające z połączenia rozwoju osobistego oraz najnowszych trendów branżowych.

 

Brak ryzyka.

Zaangażowanie się w marketing sieciowy nie niesie za sobą dużego ryzyka finansowego.
System ten pozwala na rozpoczęcie biznesu, który nie wymaga inwestowania dużego kapitału lub zaciągnięcia kredytu bankowego. Networker nie ponosi również żadnych kosztów stałych, które stanowią duży problem dla początkujących i chcących aktywnie rozwijać się  przedsiębiorców. Uzyskany z dużej sieci dochód może pomóc im w budowaniu własnego zaplecza finansowego. Marketing sieciowy opiera się na uczciwych warunkach współpracy, ponieważ sukces jednej osoby zawsze wiąże się z powodzeniem drugiej.

 

Udostępnij:
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Marketing sieciowy MLM
Na czym polega praca w marketingu sieciowym?

Marketing sieciowy jest nazywany inaczej wielopoziomowym lub MLM (czyli z ang. Multi Level Marketing). Jest to dość nowoczesna oraz innowacyjna forma marketingu, która polega na przekazywaniu produktu lub usługi od usługodawcy do odbiorcy. Marketing ten nie korzysta jednak ze standardowego, znanego wszystkim do tej pory kanału dystrybucji – działa on …

jak nie być amatorem w branży mlm
Marketing sieciowy MLM
Jak nie być amatorem, który swoimi działaniami psuje wizerunek branży MLM

MLM (ang. Multi Level Marketing) inaczej zwany marketingiem wielopoziomowym lub sieciowym to termin, który w ostatnim czasie interesuje mnóstwo osób, szczególnie tych szukających możliwości zdalnej pracy z domu. Niestety nie każdy ma pojęcie, na czym tak naprawdę polega idea działalności w branży MLM. Ta niewiedza bywa dość kompromitująca i rzutująca …

Marketing sieciowy MLM
Czym jest dochód pasywny w branży MLM?

MLM czyli Multi Level Marketing to po prostu marketing lub też sprzedaż wielopoziomowa. Jest doskonałym sposobem na biznes dla każdego – bez konieczności posiadania własnej firmy, kapitału, ani wykształcenia w danej dziedzinie. MLM pozwala na osiąganie dochodu pasywnego, co samo w sobie jest bardzo ambitnym celem do osiągnięcia w tej …

Podoba Ci się ten Blog? Udostępnij :-)